Dagens I-landsproblem del. 29

1# Spotify

Nu har fan dom där jävla nördarna på spotify lyckats överträffa sig själva! När man äntligen hittat lite ny skön musik att lyssna på så får man bara köra samma track 5 gånger, sen ska suga storballen och skaffa mega lifetime premium account! Som att det inte räckte med att man ska vada igenom all reklam som pajjar den mest perfekta playlisten! Det är ju snart värre än kommerciell radio! Har för mig att deras egenproducerade reklam låter ungefär såhär:

- Hej! Vi på Spotify jobbar ständigt med att göra din musikupplevelse till ett helvete! Har du bra idéer på hur vi kan göra Spotify ännu sämre kan du nu söka jobb på vår idiotavdelning. Nu söker vi välutbildade Duchebags, Jubelidioter och Reklamrunkare.

Nä kul att dom verkligen straffar en för att lyssna på samma låt flera gånger. Kanske nått dom borde införa på andra håll också!

- Tja jag skulle vilja ha en captricciosa o ta med hem.
- Nej jag är ledsen grabben, jag vet att du gillar den men du har faktiskt ätit den lite för många gånger nu så...de får bli en pizza med ansjovis eller typ quattro stagioni, den är bra!
- Nä va fan, jag vill inte ha kattmat på min pizza!
- Okey, men då kostar det 300 spänn, nya regler vet du!

Eller varför inte på ditt favorituteställe!?

- Nä det verkar som du börjar bli stammis här, det går inte...ikväll får du antingen gå o sätta dig på Dovas och dricka pissöl med dom andra psykopaterna eller köa 40 min till whiteroom där du ändå inte kommer för du har varken tuttar eller högklackat, tough luck!

Men så är det med generationen som förväntar sig att all musik ska va gratis på nätet. Bara o klä om till Jack Sparrow och begå det allvarliga brottet att tanka ner musiken på piratbukten.

För er som är nyfikna kommer låten jag nu inte längre kan ha på spotify:



Kommentarer
Postat av: Bellso

oj oj oj! du regerar ludde!!!

2012-01-06 @ 13:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0