Kallt?

Hello bojs n görls!

Tänkte vi kunde prata lite om vädret, det är ju ändå det vanligaste samtalsämnet mellan två främmlingar i Sverige, och du och jag känner inte varandra...eller?

Ville igentligen bara meddela att det är Snorkallt här i Falun just nu. Jag har länge undrat vart uttrycket kommer ifrån, och förut trodde jag att man sa det när det är så kallt att snoret rinner!

Men nu vet jag bättre. Det är när snoret fryser...direkt när man går ut! Precis det som händer här nu!
Kombinerar man det men en skön förkylning så blir istapparna i struten så stora att man nästan måste gå med varningsjacka eller blocka av gångvägen precis nedanför!

Igår var det så kallt att Falu BS ställde in sin bandymatch för att det var för kallt...och då är fan bandyspelare (och folk som kollar på bandy) snuskigt härdade mot kyla!


Hela jävla sporten går ju ut på att stå och snorfrysa i 2 x 40 minuter utan att se bollfan en enda gång!




Ni ser ju själva! Inte en jävel har nån koll!

Ta det som ett I-landsproblem om ni vill... när snoret fryser i näsan! Händer knappast i Kongo eller Burma.



Om nordpolen smälter för isbjörnarna så får dom gärna komma o stormtrivas här utanför mitt fönster. Finns mängder med väsnande snorungar att jaga på också så ingen nöd på föda!

Nä nu ska jag ta ett glas cola med is och en liter glass till kvällsmat!

Varma Hälsningar,
LvD

Kommentarer
Postat av: rastpasta

Du slipper få tång i ansiktet på vägen till plugget för att det blåser tjugofem sekundmeter från havet i alla fall. Men hellre det än potatis från närkeslätten.

2010-01-10 @ 20:54:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0