Strange day

Vaknade idag och insåg precis att de bra vädret är slut för sommaren, lagom till min lediga helg som kommer!

Inte världens roligaste men okey, med lite mat i magen känns de säkert bättre. Hade ingen frukost hemma så jag bestämde mig för att ta den 2 minuter långa gångvägen till Luccullus för att köpa frukost och en dosa snus.

Ungefär här börjar de konstiga.

När jag knallat in på storgatan och går längs trotoaren (som har mycket utrymme!) står en tjej vänd mot mig o pratar i telefon. Precis exakt när jag går förbi henne (utan att nudda) tappar hon mobilen i backen så den flyger iväg i fem olika delar.

Jag undrar om den hon pratade med hörde när hon skrek "nej nej!!" milisekunden innan mobilen träffade marken...

"jaja sånt händer" tycker ni men det här är bara början!

Kommer in på Luccullus och ska köpa snus, går fram till snusmaskinen med touchscreen och finner endast texten "tekniskt fel"...så maskinen som ska ge mig ett kvitto...som jag ska betala för i kassan....som har en kod...som jag ska knappa in i en annan maskin...för att få mitt snus...............var alltså ur funktion.

mycket som kan gå "tekniskt fel" i den kedjan känns de som!

Nåväl jag får väl köpa mitt snus i spelhörnan. Står där i kö ett tag innan jag ber om att få köpa en dosa general white portion.

Kassörskan hittar de rätta märket och försöker blippa av streck-koden. Detta går ju inte så hon prövar med att manuellt skriva in siffrorna på streck-koden. Funkar inte heller! Då tar hon fram en vanlig General portion och börjar fibbla och jag tänker "nej nej inte den jag vill ha mitt vanliga!".

Maskinen verkar inte kunna ta den streck-koden heller! Då vänder hon sig till mig och frågar genant:

- Du hur mycket brukar den här vanligtvis kosta..?

jag smått chockad

- Eehh...typ två spänn tror jag...hehe nä jag vet faktiskt inte..(lögn)
- Hehe okey, vänta en sekund...Madde! jag behöver hjälp!

en till kassörska kommer fram o pratar med den första ett tag. vänder sig om till mig o frågar:

- Ungefär hur mycket brukar den kosta?

jag dubbelt förvånad och grabbarna bakom i kön börjar fnissa.

- Låter som en fråga jag borde ställa, trodde ni skulle veta hur mycket saker kostar här, men okey...brukar ligga runt 40 kroner.

Kassörskan slår in varan som 40 kr och jag får mitt snus...

That was a hazzle!

Viker av mot konditiorihyllan för att köpa nån form av macka, kommer precis fram till kassan då nån vid cafét (som ligger i anknytning till konditoriet) tappar ett stort glas som landar på betonggolvet med flera höga ljusa knallar...alla håller andan i nån sekund...men glaset går inte sönder...

När jag vänder mig tillbaks till kassan ser jag i periferin två mackor med en lapp "halva priset".

Jag fick två feta konditorimackor för 19.50:- vilket jag just nu tuggar i mig i förvirring.



/LvD



Kommentarer
Postat av: B som i Belle

Bra ludde, bra! Ett kap för en gång skull. :)

2009-07-03 @ 19:17:12
Postat av: Johanna

Jag tycker att det verkar vara så att du för otur med dig Ludvig!

2009-07-06 @ 20:47:44
URL: http://hedenborg.blogg.se/
Postat av: belleboop

sv: bra då asshole :) dock va ja snygg när ja däckade :)

2009-07-13 @ 14:07:28
URL: http://bellsofsweden.blogg.se/
Postat av: belleboop

de är inte lätt och heta ludde. ja vet.. en nackdel, fördel för den häxan..

2009-07-13 @ 18:38:38
URL: http://bellsofsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0